Google AdWords

Jedna z największych wyszukiwarek internetowych Google posiada również swoje odnośniki do różnych linków, które mają na celu uatrakcyjnić wyszukiwarkę. Jedną z takich pod stron jest Google AdWords, czyli system reklamowy Google. W tym systemie prezentowane są sponsorowane linki, które pojawiają się w wyniku wyszukiwania stron w Google oraz w wyniku wyszukiwania na stronach współpracujących z Google w ramach tak zwanego programu Google AdSense. Linki te zaś muszą znajdować się w modelach CPC, CPM, CPA. Reklamy w Google AdWords pojawią się sie poprzez pozycjonowanie z punktu widzenia dwóch kryteriów.

Pierwszym jest wynik jakości reklamy (czyli określenie miary słów kluczowych, witryn), zaś drugim jest maksymalna stawka CPC, jaka jest ustanowiona przez reklamodawcę (czyli suma jaka jest przeznaczona na reklamę). W kontekście programu Google AdWords ważną kwestią jest również ustalenie sposobu tworzenia owego linku sponsorowanego, który odbywa się na dwa sposoby, można, bowiem wybrać pojawiania się reklamy poprzez stworzenie zestawu słów kluczowych, albo można określić zestaw witryn internetowych, na których wyświetlane zostaną reklamy. Istotą jest fakt, ze reklamy są pokazywane obok wyszukanego hasła w oknie wyszukiwarki.

Zaletą programu Google AdWords jest precyzyjne dotarcie do określonej grupy odbiorców oraz samodzielne kreowanie zasad reklamowych i kontrolowanie budżetu. Google AdWords tak skonstruował system, że reklamodawca może wybrać sobie zasięg pokazywania reklamy, jeżeli na przykład działa jedynie w promieniu lokalnym oraz może wybrać sobie wykaz witryn, na których mają pojawiać się reklamy. Dokładnie nie wiadomo, jaki jest dochód z funkcjonowania Google AdWords, ale przypuszczalnie jest to jedna z potężniejszych witryn reklamowych w Internecie.

Ciekawostką, a jednocześnie ważną zaletą Google AdWords jest fakt, ze pobierana jest opłata od reklamodawcy tylko wtedy, jeżeli użytkownik Google obejrzy reklamę, co jest sensownym rozwiązaniem oraz reklamodawca w każdej chwili może przerwać nadawanie swojej reklamy. Dzięki Google AdWords można tanio oraz skutecznie reklamować swoją firmę, a jak wiadomo reklama internetowa jest najlepszą formą reklamową.